Dovolena proudova hustota

Vladimír Andel vaelektronik@mirnet.cz
Neděle Červenec 16 23:32:40 CEST 2006

Na mereni je vhodnejsi manganin, kanthal ma velkou teplotni zavislost a pouziva se napr. pro topeni.
Andel
  ----- Original Message -----
  From: Petr Tosovsky
  To: HW-news
  Sent: Sunday, July 16, 2006 11:25 PM
  Subject: Re: Dovolena proudova hustota

  Samozrejmne ze jde o okolni teplotu a cirkulaci (o te se zminuji). Predpokladam ze norma bude resit teplotu udanym dovolenym ohratim vodice (jak ho uvadim ja) protoze neni zavisle na teplote okoli. Rozlozeni tepla na vice vodicu je take samozrejmost, ale otazkou je co je povazovano v praxi jako prijatelne. Moc by me to zajimalo. Uvedeny udaj 6A/mm2 je alespon prvni konkretni vec, ale byl bych rad kdyby to nekdo rozvedl a hlavne pro ten Kanthalovy drat. Ano bude slouzit pro mereni proudu, priblizne do 20A. Mam tu toho dratu par metru, tak bych ho rad pouzil. Ma i velky celkovy odpor na metr, takze bocnik vychazi prijatelne dlouhy. Jen bych nerad aby se nadmerne ohrival (a menil tim svuj odpor) a nebo nedej boze ukapnul. ;-)

  Tosa