Dovolena proudova hustota

Petr Tosovsky petrtoshw@gmail.com
Neděle Červenec 16 19:40:21 CEST 2006

Zdravim vsechny.
Neporadil by mi nekdo jakou si muzu dovolit proudovou hustotu u odporoveho
dratu? Mam tu odporovy drat, podle mereni je to Kanthal (vyslo mi 1,38uOhm.m)
s prurezem 2mm2. Potrebuji zjistit jaky proud jim muze protekat aby nedoslo
k prilis velkemu ohrevu (cca 10C by se dalo akceptovat). Bude v prostredi
bez cirkulace vzduchu.
V souvislosti s tim me napadlo jestli normy predepisuji nejakou dovolenou
proudovou hustotu pro bezne vodice jako treba pro pohyblive privody ke
spotrebicum, pro elektroinstalaci atd. Jedine co vim je ze v malych
transformatorech se pocita cca 3,5A/mm2.
Diky za odpovedi

Tosa