Re: Začátečník: Výběr protokolu

Pavel Poucha papouch@papouch.com
Pátek Červenec 14 18:28:06 CEST 2006

Přes transily to opravdu není dobré. Ale to je až v mezním případě.

Jinak se země vyrovnávají přes vnitřní odpory (MAX485 uvádí 12kOhmů), které
jsou ze vstupů přijímače na zem.

Pro běžné účely ochrany stačí galvanické oddělení, 6V8 transily z vodičů
linky RS485 na lokální zem přijímače, a např. 300V transil mezi lokální zemí
a nějakou dobrou zemí (to proto, aby se linka oddělená na obou stranách
nenabíjela na kdovíjaké kilovolty). S tímto provedením mám celkem dobré
zkušenosti, kdysi jsem to popsal tady (obrázek dole):
http://www.papouch.com/shop/scripts/_ruzne.asp?clanek=pozn_go . Není to
ochrana proti brutálními přepětí, ale pro běžné průmyslové prostředí
dostačující.

S pozdravem
ing. Pavel Poucha
jednatel