zabezpeceni

Petr Simek psimek@jcu.cz
Čtvrtek Červenec 13 23:02:54 CEST 2006

On Thu, 13 Jul 2006, Michal Krestan wrote:

> Po tom, co jsem byl pripraven o jednu celou (cca vice nez 10m) dlouhou
> okapovou rouru resim problem s venkovnim zabezpecenim objektu. Potreboval
> bych poradit, jak hlidat venkovni prostor rodinneho domku. Chtel jsem to
> resit bud venkovnim PIR detektorem, ale to je dle referenci nespolehlive a
> mikrovlna detekce je pro zmenu zase prilis draha. Dalsi reseni me napadlo

No mikrovnny detektor do auta stoji u DStechnik necelych 600. Ten PIR
kdyby se dal pod strisku aby na nej nesvitilo slunce, tak by take mohl
byt spolehlivy. Myslim ze by nebylo od veci se poradit v nejake prodejne
zabezpecovaci techniky.

> udelat 4 svetelne zavory, ale jejich cena je pro vzdalenost cca 30-40m na
> jednu zavoru prilis vysoka. Napadlo me, jestli by nebylo nejlepsi udelat
> vlastni IR zavoru, ale nemam predstavu, na jakou vzdalenost s dnes
> sehnatelnymi LED se da dostat, abych nemusel nejlepe pouzivat zadnou optiku.
> Kdyz misto toho pouziju cerveny laser, tak nevim, do jake miry to bude pro
> stredne blbeho zlodeje odhalitelne. Resil tu nekdo podobny problem? Porad

Kdyz ten cerveny laser z ukazovatka jednou za 1/10 sec posle serii pulsu
o delce 1/100 sec, tak skoro nebude videt ani v noci.

> nevim, jestli me nevyjde jednoduseni s dobrym efektem pouziti PIR detektoru.

Jestli to dobre chapu tak Vam ukradli 10m okapu v dobe kdy jste byl doma ?
Protoze pokud ne nebo to bylo v noci a Vy jste tvrde spal, tak Vam tyhle
cajky moc nepomuzou. Nez se vzbudite tak jsou pryc.

Mozna by jste se mohl poucit ze zivota od toho dedy co instaloval k chate
za dvere samostril. Sveho muze dostal i kdyz pak zase stravil par dni
u soudu. Nejake naslapne miny elektronicky zajistene aby byly aktivni jen
kdyz je nahozeny alarm a nikdo nema u objektu co delat.

OFFTOPIC
Slysel jsem ze nase pravo brani pouzivani techle aktivnich zabezpecovacich
zarizeni z duvodu 'krajni nouze'. Podle tehle idiotske logiky by jsme si
nemeli zamykat svoje auto a dum, co kdyby je nekdo chtel v 'krajni nouzi'
pouzit, koneckoncu to by asi mely zustat i klicky v zapalovani..