OT: Kvalita MP3 (bylo Zkusenosti s MP3 prehravacem...)

RV vicek.radek@cpost.cz
Čtvrtek Červenec 13 08:24:18 CEST 2006

No me osobne neco takoveho moc nezajima. Nezajimaji me ani testy v nejakych
casopisech. Pro me je dulezity subjektivni vjem. Nebylo by mi nic platne ze
bych doma mel reprobedny za milion kdyz by se mi nelibilo jak hrajou.

Ono zarizenich, ktere maji uplne stejny (nebo temer stejny) frekv. prubeh je
hodne a presto nehrajou stejne - navic me se muze libit zvuk z jednoho
zarizeni a Vam z druheho. To je take mozna duvod proc vychazi testy v
casopisech pokazde jinak. Objektivni test by byl neco jako kdyby Vam nekdo
tvrdil, ze Vase oblibena barva vlastne neni cervena ale ruzova a ze neni
hezka - pritom to nerika nic o kvalite nateru - to je to proc me podobne
testy nezajimaji.

Kdyz jsem si sel kupovat sluchatka tak jsem sel ke svarovi (prodava v krame
pro zvukare), vzal si svoje CDcko co jsem znal a postupne vyzkousel na jedne
skladbe asi dvacet sluchatek - nikdyz jsem se o sluchatka nezajimal - takze
jsem byl naprosto nezaujaty vuci kterekoliv znacce. Projel jsem sluchatka v
rozsahu 600-7000Kc. Prestoze mi pak rekl ze cekal jake to vyhrajou tak me
nechal vybrat a dopadlo to jak jsem psal AKG 240. Ty sluchatka se delaji uz
desitky let temer bezezmeny a najdete je v kazdem nahravacim studiu vicemene
jako etalon (to jsem zjistil az pozdeji). Skoro zacinam nabyvat dojmu, ze
tim ze se v tech studiich pouzivaji tak ten zvuk je podle nich udelanej.

Jinak k tomu testu co jsem delal - vybral jsem si skladbu kde jsou pomerne
dobre oddelene cinely (zkuste si ten cinel nekdy nahrat a prohlednout) a na
tech to musi slyset i hluchej, ze tam ty kompresni algoritmy jsou v haji.
Misto zvuku cinelu je tam neco tezko definovatelneho. Jak jsem ale psal tak
ten OGG to zvlada velmi dobre, aspon tak ze mi to nevadi.

Nejsem ani HiFista, ale rad si udelam zazitek doma v klidu za ktery jinak
budu platit x tisic Kc a jeste stat 6h na stadione.

RadekCX
www: http://www.cncnet.info
e-mail: rvicek(at)quick.cz
ICQ: 210139531 nebo 296212824