MRAM

Michal HW michalgregor@centrum.cz
Úterý Červenec 11 12:35:33 CEST 2006

SRAM 32KB s baterkou a hodinami stoji
370kc pokud si dobre vzpominam.
Michal
----- Original Message -----
From: "Jan Waclawek" <wek@evona.sk>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Tuesday, July 11, 2006 11:20 AM
Subject: Re: MRAM

Finta je samozrejme v tom, ze nie su ine pamate podobnych parametrov...

Najblizsie by bola bezna SRAMka plus baterka... No pocitaj na SRAMku asi
dolar ci dva (nieco podobne sa kupuje v drogerii asi za 100-150Sk v
kusovke) a na baterku podobne. Takze dohromady aj s nejakym zaratanim
ceny plosaku a diody (proti nabijaniu baterky pri pripojenom napajani)
povedzme $5. Vyrabaju sa aj hotove (u Dallasa alebo STM), ale neviem ake
velke a co stoja. Trn v zadku mozu byt zivotnost baterky a rozmery/hmotnost.

Samozrejme sa jedna o to, co presne potrebujes. Da sa ako nonvolatile
pouzit aj trebars FLASHka, ale tam je zase trn v zadku obmedzeny pocet
zapisov a dlha doba zapisu (a ak sa to porovna s 35ns u dolespominanej
MRAM, tak aj pomale citanie - u FLASH sa stale pohybujes okolo 70ns).

Potom je tu technologia, kde je na jednom cipe SRAM aj FLASH, pri
zapnuti sa automaticky kopiruje zo SRAM do FLASH a pri vypnuti naopak.
Vyrabal to ex-vychodonemecky ZMD, ktory to vsak vlani predal Simteku
(ktori robili nieco podobne). Doby pristupov tiez nie su nijako oslnive
a neviem ako je to s cenami u vyssich hustot (zadarmo to nebude), resp.
mam pocit, ze tiez nie su prilis velke.

Mozes povedzme pouzit aj feroramku od Ramtronu, ale ta je mala (takze
ich budes potrebovat vela) a tym padom hrozne draha.

Kazda suciastka ma svoje miesto a daju sa robit rozne finty; ale ked mas
konkretnu aplikaciu a nechces mat trne v zadku, tak si samozrejme
priplatis...

No a prirodzene, ide o trhovu cenu, t.j. kto si co utrhne, to ma :-)))
Teraz sa mozno trocha zohladnuju aj naklady na vyvoj, ale akonahle
niekto pride s niecim podobnym tak ceny pojdu dolu - nakoniec,
technologicky to az tak hrozne narocne asi nie je. Napokon, Hyunday
(Hynix) machroval s feroramkami (a to spominali velke) dost davno, lenze
sa ako firma dostali do potiazi a napokon vyrabat prachsproste flashky
dnes bohuzial vdaka mobilom bohate staci...

wek