Re: Ceny za elektřinu ?

aze azehw@volny.cz
Pondělí Červenec 10 15:43:59 CEST 2006

Můžete upřesnit, cože si to za režijní cenu udělal? Jaký systém a výkon?
Podle toho co píšete ("podle povětrnostních podmínek .... náklady 5-10x
nižší=ptákovina) je to asi vzduch-voda. Zásadně dávám přednost
bezproblémovým systémům země-voda. Nepříjemná investice na začátku je i za
plyn (přípojka, připojení, t.j. regulátor tlaku, rozvody, kotel, komín)....
AZE

----- Original Message -----
From: <Cihak@dkv.lbc.cd.cz>
To: <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Monday, July 10, 2006 2:16 PM
Subject: RE: Ceny za elektřinu ?

Samozřejmě že zajímá. O problému toho moc nevím, ale mám kamaráda který
pracuje ve firmě která TC vyrábí. Udělal si ho za režijní cenu doma (i ta
režijní cena byla podstatně vyšší než uvedených 75000kč) a libuje si, že má
náklady na topení cca 5-10x nižší než dříve (podle povětrnostních podmínek).
Samozřejmě v tom nebudou náklady na údržbu. Ale TC by mělo být v podstatě
bezúdržbové zařízení. Říkal, že tak do 7-mi až 10-ti let bude mít investici
zpátky. A při neustálém zvyšování cen energií... Takže to vypadá, že TC je
více než jen nafouknutá bublina, jak se tu zřejmě někteří snaží naznačovat.
Nepříjemná je velmi vysoká investice na začátku.
Prosím neptejte se mě na podrobnosti - nevím o tom jinak nic.

Martin.