DDS generator - zaver

Jan Kral kral@fortech.cz
Neděle Červenec 9 10:33:26 CEST 2006

Zdravim,

konecne se sesly posledni soucastky, takze se muzu podelit o dojmy.

V prvni rade je potreba hodne podekovat za skvelou konstrukci, ktera funguje temer na prvni pokus.

Mam pouze nasledujici vyhradu: v diskuzi balu psal, ze jako displej se pouzije jakykoliv s napajenim 5V akceptujici TTL urovne, ktery takto udela pripojeni na 3,3V logiku. Jake bylo me prekvapeni, kdyz jsem zkompletovany generator spustil, povedlo se dokonce i nahrat software, ale presto byl displej stale cerny. Nejdriv jsem si myslel, ze treba nefunguje procesor, ale merenim na signalech pro displej pri pohybu enkoderu nebo klavesnice bylo videt, ze nejake povely na LCD chodi, z cehoz jsem usoudil, ze procesorovy modul a klavesnice asi na vine nebude. Radeji jsem zkontroloval displej podle datasheetu, zda skutecne pracuje jiz od 2,2V a nasledne pri dukladnejsim kouknuti do schematu jsem zaregistroval, ze je napajeny 3,3V, coz byla ta chyba. Po prepojeni na 5V se to cele probudilo.
Pouzita byla i deska zdroje dle balua vcetne transformatoru dle jeho navrhu.

Dale se mi jevi, ze nefunguje vystup komparatoru, at prepinam co prepinam, stale je tento vystup bez aktivity a to i kdyz to merim primo na vystupu DDS chipu. Nevim jestli to jen neumim zapnout nebo nastavit nebo zda to neni chyba. Podotykam, ze propjku na vstup komparatoru mam osazenou a signal na tomto vstupu je.

Dalsi "prekvapeni" je pri zmene vystupni urovne: podle meho nazoru je asi chyba ve firmware - kdyz se meni vystupni uroven, tak ta se meni plynule pouze po 8 kroku (obcas jsem mel dojem ze i po 4) a pak skoci skokove na vychozi. To se stale opakuje, rele v attenuatoru ale spinaji dobre na hranicich 5dB.

Uz v diskuzich reportovany problem nefungujiciho podsvitu jsem rovnez zaznamenal.

Byl bych rad, kdyby mi nekdo dalsi kdo jiz konstrukci ozivil potvrdil, zda vyse popsane problemy zaznamenal take nebo jestli nemam nejakou chybu v provedeni.

Diky a s pozdravem JK