Zruseni gravitace

Snail Instruments snail@iol.cz
Neděle Červenec 9 09:53:34 CEST 2006

>Jednim z duvodu pro stabilizaci je take nepravidelnost rotace Zeme.
>Meni se rovina rovniku a uhlova rychlost, ale tech vlivu bude asi mnohem
>vice...

Soucasna hodnota precese zemske osy je priblizn 50"/rok (uhlovych
vterin/rok). To dela na geostacinarni draze asi 10km/rok.
Nepravidelnost zemske rotace se resi prestupnou sekundou jednou za 6
mesicu az nekolik let, coz se mi ani nechce prepocitavat na uhel, jak
to bude male cislo.

Neberte to, ze se chci hadat o kazdou kravinu, ale prijde mi
zbytecny, aby si lidi odnaseli naprosto zkreslene predstavy. Pritom
staci dotaz do guglu a parkrat tuknout do kalkulacky, aby si clovek
overil, jestli ten ktery jev muze mit prakticky vliv.

J. Hanzal