Re: Ceny za elektřinu ?

gatilo gatilo@centrum.cz
Sobota Červenec 8 20:52:39 CEST 2006

 8.7.2006, 20:05:49

Dekuji za podnetne informace, nicmeni si dovoluji s nimi castecne
nesouhlasit.
Utesneni H400 je opradu problem, dle informaci jedne s f. ktera je
montuje se cerpani na 100Pa provadi az po konecne montazi a je treba
jej po 3-5letech obnovovat. Pokud nema vyrobce tesneni nejak velmi
fikane vyresene, je ztrata tesnosti po 15 letech asi velmi
pravdepodobna. Ale sam uvadite ze ploche kolektory vyraba pouze
thermosolar, ostatni vak. kol. jsou trubkove, tam je tesnost zajistena
zatavem, tedy stejne jako u zarovek ci elektronek. Jeden vyrobce
dokonce uvadi ze pouziva pro zatavy tutez technologii. A u elektronek
je dlouhodoba tesnost myslím proverena dostatecne, byt za mirnejsich
podminek nez jsou u kolektoru.
Mate pravdu ze kolektor je jen cast systemu, povetsinou vsak ta
nejnakladnejsi, dalsim drahym castem - rozvodum a zasobniku bych
osobne odhadoval zivotnot tez podstatne delsi nez 15 let. Prvky s nizkou
zivotnosti jako je cerpadlo, armatury, expanzni nadoba a dalsi
predstavuji jen nepatrnou cast nakladu. 30 let bez jedineho zasahu
system jiste nevydrzi ale to nevydrzi skoro zadna cast domu, vyjma
hrube stavby (pokud ji udelate dobre).
A jeste mala poznamka ke kalkukaci navratnosti investice. Pokud mate
schopnosti/informace pomoci kterych jste schopen urcit cenu energije
za 10-15let pak vam za vase prognozi kterakoliv investicni ci
energeticka spolecnost zaplati tolik ze si muzete postavit dum ze
stribrnych cihel a vytapjet jej palenim santaloveho dreva aniz by vas
to financne zatizilo. V opacnem pripade je porizeni kolektoru spise
"politickym" rozhodnutim.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo@centrum.cz