Zruseni gravitace

balu@home daniel.valuch@wanadoo.fr
Sobota Červenec 8 12:19:20 CEST 2006

Gravitacne pole zeme je vo vzdialenosti 36.000km len o malo nizsie ako
na zemi. Pre druzice, ktore obiehaju po nizkej drahe (napriklad stanica
ISS) je gravitacne pole takmer rovnake ako na zemi. Ide tam presne o ten
efekt ktory spominal Marek Pavlu, gravitacna a odstrediva sila sa
kompenzuju, preto tam dochadza k "stavu beztiaze", gravitacia tam ale je
v plnej sile :-)
Pokial by sme dokazali umiestnit druzicu uplne presne do bodu kde sa
tieto dve sily kompenzuju tak ziadne korekcie nepotrebujeme. Nic ale nie
je idealne a nejake zvyskove sily vplyvom nepresnosti/nedokonalosti tam
su takze ich treba korigovat pomocnymi motormi.
Takze tvoje zovseobecnenie ze neulitne len preto ze ma pomocne motory
nie je uplne presne :-) Keby sme zili v idealnom svete tak ich tam
nepotrebujeme :-)
b.