Ceny za elektřinu ?

Novotný Pavel novotny.pp@atlas.cz
Sobota Červenec 8 08:52:59 CEST 2006

V theadu  Elektro instalace v rodinem dome zaznelo, ze dnes jsou sazby za VT
a NT skoro stejne, coz me zaujalo a jal jsem se patrat po aktualnich cenach.

Predevsim musim rici, ze cenik CEZu jasne speje k prehlednosti a snaha
maximalne zmast zakaznika je vice nez patrna, jinak by totiz tu svoji
tabulku doplnili o tri sloupecky celkova stala, celkova VT a NT cena.

Ceny prichazejici v uvahu u RD jsou

Sazba

Jistic  3x25A

VT

NT

%

D25d

190,4

4,000

1,280

213%

D26d

368,9

1,978

1,265

56%

D55d

95,2

1,983

1,628

22%

D56d

268,94

2,010

1,628

23%

Lze s toho odvodit, ze pro vetsinu sazeb neni rozdil mezi VT a NT tak velky,
ale i 20% jsou penize.

Zahadou je mi vsak sazba pro tepelna cerpadla D55d vychazi vyhodneji jak po
strance stalych plateb tak u plateb za elektrinu nez D56d v cem je "kouzlo"
D56d?

Dekuji

P.S. Jsem "rad", ze platim mesicne 35Kc na podporu obnovitelnych zdroju, z
kterych se pak plati za takove ekologicke nesmysly jako je vyroba energie z
solarnich clanku.

U nas na horach zrovna stavi vetrne elektrarny, pokud vynecham , ze  totalne
zabili panorama Krusnych hor, tak jsem se tam byl podavat a kdyz jsem videl
ty stovky tun ocele a tisice tun betonu (vse velmi energeticky narocne)
takpochybuji, ze to je neco ekologickeho, spise to bude jen ekonomicke
perpetum mobile.