Elektro instalace v rodinem dome.

Dee Jay deejay@email.cz
Pátek Červenec 7 21:20:37 CEST 2006

Řesím řeším
- viz moje dřívější povídání o domaci automatizaci a o modrozubu
- máte pravdu to co nabízí jako řídící systémy pro domečky ABB a Moeller je
nechutně drahé
nakonec to vychází z aplikací pro kancelářské budovy a doma to těžko
užijete.

vydestiloval jsem tedy následující :

- odpojování spotřebičů od zakodovaného alarmu,podle mě užitečná věc
světelné obvody bych přes to protáhnul taky - ovšem raději nějaké bistabilné
relé, signál od alarmu dotáhnout i k zásuvkám kde by se do budoucna mohlo s
vypínáním počítat / dobastlit relé asi nebude problém

- připravil bych ovládání topení  alespon kabel pro cidlo do kazdé místnosti
a vývod na akční prvek
rovněž teplotu řídit od alarmu nebo i časově

- možnost dálkového obládání domečku at už GSMko nebo třeba via LAN

- pokud máte další rozvody jako složitá kotelna,venkovní osvětlení ,bazénky
,zimní zahrady atd... je to spousta věcí co vyžaduje ovládání takže by to
chtělo nějaký terminálek - přece jenom do obybaku si nedate sadu vypínaču a
kontrolek + zvážit přenosný terminál PDA nebo neco podobného

- no s tim materiálem ABB má docela hezké věci / doby kdy řada tango byla to
nejlepší jsou dávno pryč. Na co upozornuju predevsim nehledte jen na
venkovni design ale i na kvalitu zpracovaní a moznost montaze - jednou sem
mel chut zabijet :-(  nojo levne vypinace a zasuvku z hyper super ale pry
desne hezke :-((( jinak spravne osazena krabice je predpoklad uspechu -
pokud je křivá omítka tak tam muzete mit vypinace pozlacene a stejne to
pasovat nebude.
- nakup el materiálu tak jedine opravdovy velkoobchod třeba Elvo atd.. pokud
jste zaregistrovan musete mit zajimavou slevu - doporucuju nakoupit pres
nekoho kdo tam nejakou slevu ma a nebo udelat hromadnou objednavku vseho a
pokusit se domluvit individualni slevu - tak tech 13-15% oproti ceniku by
mohli dat. I když ruku na srdce,pokud nestavite hrad tak to pro ne kdovijaky
kseft neni.

tak to je prozatím fse - co sem si vzpomnel

DJ