Re: Trochu OT: RC mini autíčko

BuFran BuFran@seznam.cz
Pátek Červenec 7 11:34:01 CEST 2006

Zdravicko,

  No ja nejsem radioamater, ani nikdo, kdo se vyzna ve VF, ale nikde
jsem nevidel jak siroka sou ta pasma kolem 27MHz. napadlo me, ze by
meli AM demodulátor na tom kmitoctu, ven leze logicky NF signál. Každý
vysílač má svou frekvenci NF.

  Jak uz to tu zaznelo, v letadlech se pouziva AM prave proto, ze
ikdyz na kanale nekdo jiny vysila, je v pozadi slyset i puvodni
signal. Takze bych odladoval NF signaly na strane prijimace, tedy
analogovym filtrem tezko, takze asi nejaky jednoduchy zakaznicky
DSP, ktery by ze znalosti modulace, znalosti moznych sekvenci bitu,
a nosneho kmitoctu filtroval prave jeden signal ze spektra, a ten
zaroven dekodoval do binarni podoby.

  Ta modulace muze byt hodne uzkopasmova, protoze objem prenasene
informace je hodne maly, nepredpokladam, ze ovladac ma potenciometry,
to bude spis jen kontakt. takze 4 (mozna 8) binarni hodnoty pro smer,
a nejaky signal navic na sync. kdyby paket 10 bitu, max. odezva 50 ms
aby se to dalo ridit (mozna je delsi, chtelo by to experimentem zjistit)
vychazi 5ms /1 bit tedy bitova frekvence 200Hz. Pokud je to AM, tak
500Hz je sirka potrebneho pasma pro prenos informace, a pokud je
povolena sirka pasma vysilace dejme tomu 2kHz (na jednu stranu) tak se
do jednoho kanalu vlezou 4 ovladace pro auticka :) S jinym kodovanim
na strane NF se urco lze dostat az na 300Hz. (Ve skole jsem jedno
takove "prisne tajne" kodovani vymyslel, ale pro nejake poradne testovani
uz nebyl cas, a pak mi to sebrali, pry at si hraje nekdo jiny :)

  Otazkou je, jak je to s realnou stabilitou frekvence. Nejake posuvy
v atmosfere muzeme vyloucit, protoze to pojede urco jen na par metru
... otazkou je jak je z principu ten AM modulovan, jestli se prijimac
dokaze chytit "natvrdo" na nosnou, a posouvat se tak, jak se posouva
kmitocet vysilace. (Technici: Jde to vubec prenest NF frekvencne
neposunuty ?)

  No a druhy cerny flek by inteligentne ridil motory, nepredpokladam
senzory proudu, takze nejspis jede/nejede.

  Uff no tak se koukam, raci prestanu myslet :) Ja toho dycky
vymyslim, a pak se patnact lidi premysli jak sem to vlastne myslel :)

--

S pozdravem,

    František Burian