Digitalni fotoblesk

RVsoft rvicek@quick.cz
Úterý Leden 31 20:28:08 CET 2006

> Ano lepsi blesky jsou drazsi, nicmene mnohem komfortnejsi. E-TTL asi jen
> tak jednoduse nepostavite a to uz vubec nemluvim
> o komunikaci s fotakem.

No, ale vzdyt jsem psal, ze ten digital prave nema zadny vystup pro
blesk krome sanek s jednim kontaktem a zatim se zadny systemovy blesk
nedela alespon o tom nevim.

> Nabijim na max 330V tedy zhruba 150Ws. Sila zablesku regulovana pouze
> konecnym  napetim na kondu.  (140-330) Menic jednocinny , napajeni
> 5xNICD ( z RF-10)  spickovy odber okolo 10A, nabito asi za 15 sec.
> Synchro je opticke na 1, nebo druhy zablesk masteru (pokud navazuje na
> E-TTL). Nebo kontaktem.

Tohle by mne prave zajimalo. Nerad proslapavam uz nekym objevene
cesticky. Mimochodem nema IFK minimalni napeti doporucene pro zapaleni
asi 180V? Take mne zajima - meni se nejak teplota vyboje se zmenou energie?

>  Je to postaveno hodne dosiroka s vyuzitim reflektoru od halogenu a uz
> puvodni zamer byl jen jako pomocny vykonny blesk na strop. Nejhorsi na
> tom bylo, ze kazda fotka stala vzdy jednu "testovaci" pak nahled na
> display a pote dalsi expozice s korekci....proste jsem neumel nastavit
> expozici dle daneho ( i pevne nastaveneho vykonu blesku )
> Casem jsem presel na digi-zrcadlo a koupil EX-580  a tento delany blesk
> mam v "zavesu"  pouze pokud se jedna o opravdu velke prostory ( kostel )
> Super vyuziti je i za plneho slunce kdy maximalne clonim a plnym vykonem
> [...]

Ano tohle je presne ono na co to chci - nasviceni pres strop pro
vicemene staticke snimky.

> Dnes uz bych urcite blesk nestavel, dalo mi to dost prace, vyvijel jsem
> svuj menic ( hodne testovani ucinnosti, jader, vinuti, napajeni ) a kdyz
> vidim co dokaze profi
> ani se to snad  nevyplati.  Jen pouze jako studiove "pleskadlo" treba do
> destniku atd....

Jde mi o to, abych vyhodil ty dve 500W halogenove vany co neskutecne
zerou a navic jeste strasne topi. Dost casto potrebuju fotit doma nebo
na akcich kde by mi stacilo stabilni svetelne pozadi od stropu.

> Pokud mate moznost dovozu, pripadne Oegling a fy, ktere jsou solidni,
> cena pekneho blesku neni az zas tak vysoka...

Zatim jsem presvedcen, ze za trochu badani to stoji.

RadekCX