Autobaterie

Úterý Leden 31 16:17:05 CET 2006

Zdravim,
Vzhledem k tomu, ze moje specializace souvisi s olovenymi trakcnimi bateriemi, vim toliko nasledujici:
- centralni dolevani vody se bezne pouziva ale je to systém hadicek a plovaku se zatkami, takze neexistuje nejake spolecne vodive prostredi
- rekombinace vodiku a kysliku zpet na vodu se taky vyuziva, jedna se o tzv. VRLA baterie (Valve Regulated Lead Acid) které mají katalyzator jako specialni vlozku v zatce. ¨Mely by dle vyrobce snizit ubytek vody na 25% oproti klasicke baterii. Skutecne to funguje, baterie mají indikator nedostatku elektrolytu a dolevani se u nich provadi radove s nekolikamesicni periodou.
Kručinský

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz
[mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Vladimír Anděl
Sent: Monday, January 30, 2006 11:17 PM
To: HW-news
Subject: Re: Autobaterie

Taky mi to prislo divne. I kdyz uz jsem videl (NiCd) baterku s
centralnim dolivanim vody. Ale jednak v tech hadickach je jen
destilka a pak mam dojem ze pokud se zrovna nedoliva, ten
sloupec je nekde u kazdeho clanku preruseny.

Ale uz i vyrobci NiCd baterek prechazeji na "nedolivaci" technologii.
Separator tvori pry "nejaka specialni hadra" s rekombinacnimi
schopnostmi.
Omezi se plynovani az do 1,5 V /clanek.

Andel