OT [Mech][Topeni] vetraci a rekuperacni jednotky pro rodinne domy

Pavel Rotter PavelRotter@newte.cz
Úterý Leden 31 13:39:16 CET 2006

OK...

Ale neřešil jsem zda budu dům prodávat či ne - ono tržní ceny, to je
kapitola sama pro sebe - spíš jsem chtěl poukázat nato, že přetechnizované a
neúměrně drahé řešení při výstavbě nového domu se Vám v rozumném horizontu
nemusí vůbec vrátit na úspoře za vytápění. Odhaduji, že skutečně dobře
techniky vyřešené alternativní vytápění včetně zabrané plochy v domě Vás
vyjde na 250tisíc. Opravdu pochybuji, že tak výrazně ušetříte na nákladech
za vytápění aby se Vám to do 10-ti let vrátilo (prosím, nejsem proti
ekologii ale ekologické hledisko jsem v tom zanedbal). Protopím v domku 5+1
140m2 obytné plochy, za cca 12 tis ročně i kdybych vše ušetřil tak mi to
pořád nevychází. Když jsem před 2 lety projektoval a stavěl dům opravdu jsem
se tím seriózně zabýval a nakonec jsem své technické nadšení korigoval i s
ohledem na ženskou část obyvatelstva domu, vše musí být 'easy' a 'user
friendly' jinak budete pořád za něco peskován....

S pozdravem

Pavel Rotter

NEWTE spol. s r. o.
Jateční 847