OT [Mech][Topeni] vetraci a rekuperacni jednotky pro rodinne domy

Pavel Rotter PavelRotter@newte.cz
Úterý Leden 31 11:46:56 CET 2006

Dobrý den,

Dovolil bych si pouze malou poznámku: Kromě technického řešení je třeba mít
neustále na zřeteli návratnost vložených investic. Při dnešních cenách Vás
1m2 kvalitní stavby vyjde na 17 až 25 tisíc, tak že vše co nevyužijete jako
obytnou či jinak užitečně využitelnou plochu a zaberete třeba technologií,
nádržemi, kompresory a pod. je třeba připočíst k ceně, z které počítáte
návratnost investice. Začíná to už u volby typu stavby kde se dá při vhodném
výběru při stejném půdorysu a tepelně izolačních vlastnostech získat až 15%
obytné plochy (není tak úplně jedno zda máte zdi silné 27cm nebo 50cm). Když
to hodně zjednoduším a použijte levné přímotopy s dobrou regulací máte to
levně a snadno pořízeno ale dražší náklady na vytápění, naproti tomu můžete
jít cestou alternativního vytápění kde budete vytápět úsporněji ale náklady
na zbudování systému budou řádově vyšší včetně nákladů na údržbu (akumulační
nádoba stejně jako boiler nevydrží věčně, boiler za 5 tisíc po 5-ti letech
vyhodím ale tu nádobu?). Pokud ročně protopíte přímotopy o 15 tisíc víc (a
to asi navíc neprotopíte), tak je to za 10 let 150 tisíc. Tak to máte tak na
10m2 kamrlík kam tu technologii ani nenamontujete a to jste ji ještě
nekoupil....

Přeji Vám pěkný den!

S pozdravem

Pavel Rotter