Elektrostaticke upinani

Tomas tomaw@volny.cz
Úterý Leden 31 09:34:16 CET 2006

V ceskem digigrafu (A0 a 2A0 stolni plotr ceske vyroby ) bylo udelano
elektrostaticke upinani tak, ze byly na skle zespodu naparene hrebeny ,na
tom nejaka vrstva epoxidu jako izolace.
Jako zdroj tam byla indukcni civka z auta s dvema TV usmernovaci a
filtracnimi kondenzatory 33k.Takze na jednom hrebenu bylo +15kV a na
druhem -15kV .Drzelo to papir slusne akorat kdyz
to clovek rovnal, musel se jednou rukou drzet kostry jinak dostal ranu.  :-)

Tomas Svoboda

----- Original Message -----
From: "Ales Prochaska" <prochaska@alsoft.cz>
To: <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Tuesday, January 31, 2006 9:18 AM
Subject: Elektrostaticke upinani

Neresil jste nekdo elektrostaticke upinani folie do rezaciho plotteru?
O necem takovem uvazuju, zatim me napadla laminatova deska jako
podklad, na ni prilepeny plosnak s elektrodami ve tvaru meandru (medi
dolu :-)) a do toho 3 kV z nasobice pres nejake ochranne odpory.
Alternativne by se ty meandry daly udelat jako vnitrni vrstva
vicevrstveho plosnaku. Nevim ale jestli to napeti vyhovuje, strelil
jsem to jen tak od boku (presneji receno opsal co jsem nasel na netu)
a jaka je prakticky vhodna sila toho plosnaku s elektrodami. Nebo se
to uz dela jinak? Ja jsem vlastne zadny plotter v chodu nevidel, krome
"mandlu".

Ales Prochaska