Digitalni fotoblesk

RV vicek.radek@cpost.cz
Úterý Leden 31 08:38:10 CET 2006

Zdravim,

nemate nekdo nejake zajimave odkazy na konstrukce fotoblesku? Vcera jsem
cely vecer hledal na netu a je to zoufalstvi. Vetsinou konstrukce s
malinkatyma menicema s dlouhym nabijecim casem.

Asi pred rokem jsem si vyzkousel regulaci menice s PIC16F628 vcetne
obsluhy displeje, ale zastavil jsem se na tom jak navrhnout vykonovou
cast - mam IGBT asi na 140A urcene do blesku, ale nedokazal urcit jak
navrhnout tlumivku pro rozlozeni vybijeciho proudu do delsiho casu tak
aby nebyl prekrocen proud IGBT. IGBT jsem chtel pouzit pro funkce
predblesku a takove podobne zalezitosti. Ale pro svuj byvaly digital
jsem nenasel nikde ani zminku o komunikacnim protokolu a muj novej fotak
si na neco takoveho nehraje - alespon o tom nevim - Panasonic FZ20 - ma
jen patku se stredovym kontaktem.

Proto bych asi navrhnul zapojeni s odpalovanim klasicky s tyristorem
rizenym z PICu a VN trafem. A menic take rizeny PWMkou z MCU. Rad bych
se dostal na smerne cislo minimalne 40.

Jeste mi vrta hlavou jedna vec - proc se vsichni brani odpalovani blesku
pomoci radioveho signalu - tedy ne ze by to nebylo k videni, ale nikdy
to neni (aspon co jsem nasel) synchrone rizene z fotaku. Vzdy co jsem
videl tak to bylo tak, ze se nechala otevrena zaverka a rucne se
ovladacem odpalil blesk. Chapu, ze tam neni prilis mnoho casu vetsinou
se foti 1/60 nebo 1/125s, ale ty male modulky 433MHz umi cca 2-4kHz
modulaci a tim by se par bitu pro odpaleni dalo odvysilat behem tohoto
casu a pokud odpali blesk az ke konci expozice je jedno. Vzhledem k tomu
ze se to stejne pouziva jen na kratkou vzdalenost (co mi dobleskne
blesk) tak by tech par unikatnich bitu nemel byt problem poslat.

RadekCX