Signalizace stavu vybití akumulátorů

Honza honza1024@seznam.cz
Úterý Leden 31 00:31:01 CET 2006

Ahoj

vyrobil jsem regulator ze stranky :
http://www.funfly.cz/laa/konstrukce/rukawice/manual.htm

Uz ted mi je jasne, ze je to jen demoverze. Bojim se, ze znicim
(prevybiju) napajeci NiCd.
Jeden znamy mi poradil jakesi schema na trvale odpojeni pri poklesu
napeti, ale napadlo me jestli neexistuje nejaky IO ktery by to
zjednodusil. Libila by se mi i indikace vybiti aku napr. 5ti diodami,
abych vedel kolik tepla me jeste zbyva (nejlepe aby jich nesvitilo vice
zaroven kvuli spotrebe, ale vzdy jen ta konkretni). Ovsem o tom prohlasil
ze je to tuze slozita vec. Prosim nezna nekdo nejaky IO toto resici? Mam
9,6V NiCd a rad bych pouzival i 12V. V pripade odpojeni pri vybiti bych
tam pridal nejaky prepinacek podle druhu baterie, ale jestli to pujde i s
indikaci kapacity...?

Prosim nevi take nekdo kde koupit odporovy drat 3,6 Ohm/m? (Pardubice, HK
nebo Praha..) Sehnal jsem jen konstantan 15 Ohm/m za 20,-Kc za metr, coz
se mi zda mnoho. Stacilo by neco ne konstantanove..4-10m tenkeho dratu.

A uplne posledni vec - v cem to kreslit? Nejakym tim Eagle nebo existuje
neco Free? Samozrejme aby to umelo schema i DPS.

Diky moc za jakekoliv rady.

Honza

PS: Tak nevim co je spatne, kdyz po hodine badani v Eaglu nenajdu klasiku
jako odpor, kondenzator nebo potenciometr.