Autobaterie

GT5 gt5@seznam.cz
Pondělí Leden 30 12:39:48 CET 2006

Ano to je pravda, i tak se to da.
Chemicky zdatni si koupi koncentrovanou H2SO4 a destilovanou vodu a smes (elektrolyt) dane hustoty si pripravi.
Ostani mohou zajit do drogerie,reknou jednu kyselinu do akumulatoru a tam jim daji lahev cca 0,5-1L za 30Kc , kde uz to je primo namichane.

LP.

Pokud by to uz vylil, co brani tomu to nechat usadit nebo prefiltrovat treba
pres puncochu a nalit z5?
Pokud bude kupovat novy elektrolyt, tak jeho cena pro celou baterku bude uz
podstatnym dilem ceny nove baterky.
A s nejistym vysledkem... Nepostrehnul jsem, jak je stara, ale pokud uz ma
neco nalitano, koupil bych novou... Je blbe kdyz pak odejde nekde na
dovolene.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz]On
Behalf Of GT5
Sent: Monday, January 30, 2006 9:00 AM
To: HW-news
Subject: RE: Autobaterie

Ale peroxid zadna cerna magie neni. Jeho reakce se siranem olovnatym je
znama a dana  :) .
Je fakt ze peroxid je svinstvo a pomerne nebezpecna latka,to nepopiram.
Nebo mate li strach tak kupte v drogerii nejaky neznamy pripravek s napisem
desulfator nebo ozivovac autobaterii. Patrne ani nebudete vedet co v tom
je,ale budete mit klidnejsi pocit.

Zalezi na konstrukcii autobaterie. Nektera ma komory oddelene ...takze je
tam 6 nezavislych prostoru. Kdyz vypustim jeden, ostatni zustanou plne.
Pokud to konstrukce baterie umoznuje a jde tam protahnout hadicka ke
dnu...prave proto aby slo odsat nejprve ten kal a potom uz se muze
akumulator normalne preklopit.
Po preklopeni jde snadno cokoliv vyklepat ven, kdyz je to vzhuru nohama.
Nepredokladam ze by bit ze sroubovaku spadl az na dno...

Ovsem s tim vylitim je problem... ekologie + zajistit neutralizaci (aspon).
Takze lepsi prelit do odolneho kanystru a odevzdat ve sbernem dvore.
Pozn. Ovsem pro nabijeni (1/6 obnoveneho clanku) je to nevhodne, to je lepsi
vsechny najednou.

O premostovani clanku jsem nemluvil  :) .
BTW. nepohybuji se v dobe pred 20 lety. Pouzivam uz roky
bezudrzbovy,hermeticky uzavreny akku od Varty a nestezuji si. Takovehle
starosti s dolivanim elektrolytu uz tu proste nejsou.
A proto ...Bosch,nebo Varta.

LP.

No, cernou magii s peroxidem bych rozhodne nedoporucoval, proc chcete
desulfatovat ? Nejsem chemik ale sulfatace je proces, který by ten kus
zeleza nemel nijak ovlivnit. Vypoustet cely akumulator se mi jevi rovnez
jako zbytecne, pokud ho nechcete otacet cely vzhuru nohama. Pokud jste ten
kousek vylovil v prubehu nekolika hodin, vubec nic se podle meho nedeje.
Mozna pak jenom zkontrolovat hustotu elektrolytu a porovnat s ostatnimi
clanky. Poznamka o jednom clanku ze sesti mi také neprijde logicka. Uz
drahne let jsem nespatril autobaterii, kterou lze rozlisovat na clanky a
pripadne ten vadny premostovat, jako se to delalo před triceti lety.

Kručinský