Autobaterie

GT5 gt5@seznam.cz
Pondělí Leden 30 09:00:03 CET 2006


Ale peroxid zadna cerna magie neni. Jeho reakce se siranem olovnatym je znama a dana :).
Je fakt ze peroxid je svinstvo a pomerne nebezpecna latka,to nepopiram.
Nebo mate li strach tak kupte v drogerii nejaky neznamy pripravek s napisem desulfator nebo ozivovac autobaterii. Patrne ani nebudete vedet co v tom je,ale budete mit klidnejsi pocit.

Zalezi na konstrukcii autobaterie. Nektera ma komory oddelene ...takze je tam 6 nezavislych prostoru. Kdyz vypustim jeden, ostatni zustanou plne. Pokud to konstrukce baterie umoznuje a jde tam protahnout hadicka ke dnu...prave proto aby slo odsat nejprve ten kal a potom uz se muze akumulator normalne preklopit. 
Po preklopeni jde snadno cokoliv vyklepat ven, kdyz je to vzhuru nohama. Nepredokladam ze by bit ze sroubovaku spadl az na dno...

Ovsem s tim vylitim je problem... ekologie + zajistit neutralizaci (aspon). Takze lepsi prelit do odolneho kanystru a odevzdat ve sbernem dvore.
Pozn. Ovsem pro nabijeni (1/6 obnoveneho clanku) je to nevhodne, to je lepsi vsechny najednou.

O premostovani clanku jsem nemluvil :).
BTW. nepohybuji se v dobe pred 20 lety. Pouzivam uz roky bezudrzbovy,hermeticky uzavreny akku od Varty a nestezuji si. Takovehle starosti s dolivanim elektrolytu uz tu proste nejsou.
A proto ...Bosch,nebo Varta.

LP.










No, cernou magii s peroxidem bych rozhodne nedoporucoval, proc chcete desulfatovat ? Nejsem chemik ale sulfatace je proces, který by ten kus zeleza nemel nijak ovlivnit. Vypoustet cely akumulator se mi jevi rovnez jako zbytecne, pokud ho nechcete otacet cely vzhuru nohama. Pokud jste ten kousek vylovil v prubehu nekolika hodin, vubec nic se podle meho nedeje. Mozna pak jenom zkontrolovat hustotu elektrolytu a porovnat s ostatnimi clanky. Poznamka o jednom clanku ze sesti mi také neprijde logicka. Uz drahne let jsem nespatril autobaterii, kterou lze rozlisovat na clanky a pripadne ten vadny premostovat, jako se to delalo před triceti lety.

Kručinský
 

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz 
[mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of GT5
Sent: Sunday, January 29, 2006 2:25 PM
To: HW-news
Subject: RE: Autobaterie

Patrne ten nastavec bude z oceli. Coz je problem...zelezo 
reaguje s kys.sirovou velmi rado. Takze dana smes elektrolytu, 
ala olovo,a ala sirany olova a zeleza asi nejsou moc ok.
Doporucuji opatrne hadickou vypustit obsah elektrolytu te jedne komory. 
(hadickou proto aby jste ho nemusel otacet vzhuru nohama a 
nehrozilo to zkratovani).
Idealni by bylo pak vypustit cely akumulator. Vyjmout 
nastavec...bud jak doporucoval A.Chlubny - pean, nebo bych se 
nebal zkusit kousek magnetu na provazku.
Komoru vyplachnout destilkou, popripade provest desulfataci 
pomoci peroxidu.
Pozor na oci a na ruce..
Nalit novy elektrolyt, nabit, naformovat a melo by to byt bez problemu.
V horsim pripade jste prisel o 1 z 6 clanku akumulatoru.

LP.


----Original Message-----

>> From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] 
>> On Behalf Of Vitezslav Gazda
>> Sent: Sunday, January 29, 2006 11:52 AM
>> To: hw-list@list.hw.cz
>> Subject: Autobaterie
>> 
>> Chtel jsem nabit autobaterii, tak jsem vzal sroubovak (s menitelnymi 
>> nadstavci), abych vytahnul zatky a pri tom se mi uvolnil ten 
>  
>
nadstavec 

>> a spadnul do baterie. Muze to zpusobit nejaky problem, jestli mam 
>> vylit elektrolyt a ten hrot nejak dostat ven ?
>> 
>> Dekuji
>> Vitezslav Gazda
>> 
>> _________________________________________________________________
>> Citite se osamele? Poznejte nekoho vyjmecneho diky Match.com.
>> http://www.msn.cz/
>> 
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz Hw-list@list.hw.cz 
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>  
>


_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
Hw-list@list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list




Další informace o konferenci Hw-list