Porovnani VF datove komunikace

turby@chips.cz turby@chips.cz
Čtvrtek Leden 26 00:41:36 CET 2006

pokud neni wifi vysilac do 5m a mozna i mene nema prakticky zadny vliv na
dosah. Zkouseno s notebookem s wifi.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Ondra OK1CDJ
Sent: Wednesday, January 25, 2006 5:13 PM
To: HW-news
Subject: Re: Porovnani VF datove komunikace

Zdravim,

>U zakaznika mam vice nez 5 let v provozu zarizeni s obousmernou
>komunikaci
>433,92 MHz, AM modulace, 10 dbm, 2400 baudu/sec, anteny externi
>lambda/4, vzdalenost 50 m, prenasi se max 200 byte/sec. Zakaznik si do
>nove verze navymyslel pozadavky, kvuli kterym se musi rychlost zvysit
>10-20x, tj. cca 50000 baudu. Proto jsem zacal uvazovat o pasmu 2,4GHz a
>konkretne o Nordic nRF24L01, coz je 2,4GHz, GFSK modulace, 0 dbm.

Ten obvod neznam, jen sem kouknul do datasheetu ze to ma 0dBm +/- 3dB vykonu
(do vypoctu sem zahrnul ze to bude davat -3dBm) a citlivost -90dBm, kdyz
budeme uvazovat ze na kazdou stranu date anteny o zisku 6dBi tak vysledne
S/N bude 25dB, coz staci na slusny provoz. Nevim jake chcete pouzit anteny,
tak to berte jako priklad, kdyz pouzijete vetsi anteny tak to bude chodi o
hodne dal.... Da se to spocitat... Ale bacha na WIFI je dost ruseni, tak to
muze byt taky malo..

Ondra OK1CDJ