OT: co vieme a co nevieme

Jaroslav Lukesh lukesh@seznam.cz
Středa Leden 25 20:01:02 CET 2006

> Znova mi je nejake NSA (v prvom kole) ukradnute, ja len chcem vediet, ci
> je cesta odniekadial niekam, a dozvedam sa, ze je, len je - svojim
> sposobom - jednosmerna. A to je presne ten filozoficky problem, ktory
> mam aj ja s tymi eternet-na-seriak udelatormi, jednoducho v obecnom
> pripade nemozem "zavolat udelatoru" ale musim pockat, kym udelator
> zavola mne.

No ani cekat moc nemusite, viz princip nekterych tunelu typu klient i server
je za silnym firewallem, jak je vzajemne spojit? Staci vhodny prostrednik,
kam se oba pripoji. A ze ten prostrednik na vas ceka temer na kazde druhe
strance, kterou navstivite, vam uz ani nepripadne.

Oprostte se od technickeho typu mysleni "pripojim se hned a pokazde" -
prumysl spionaze pracuje s uplne jinym typem mysleni a jsou neskutecne
vynalezavi v nenapadnosti a velmi trpelivi.

Vsak vy se nekdy "pripojite", vyzvednete si algoritmus ke zpracovani, no a
pri dalsim "pripojeni" se preda vysledek, ktery neni nijak datove veliky.
Dravec umi cekat. Mozaika se sklada sice pomalu, ale jiste. (spekulace)

Odbocim - zamyslete se taky nad googlem a jeho iniciativami. Tim ovsem
nechci rict, ze google je tim prostrednikem. Jen ma jiste naznaky
"sberacske" aktivity soukromi lidi.
JL.