Nalehava prosba pro PC odborniky

Pavel Kořenský pavel.korensky@dator3.cz
Úterý Leden 24 22:00:22 CET 2006

Hmm, tyhle hraběcí rady fakt miluju.

Já proti Linuxu nemám ani to nejmenší, na mnoha mašinách ho ve firmě
taky provozujeme, začal jsem se o něj zajímat když snad ještě nebyla ani
verze 1.0, napsal jsem pod něj pár programů, z nichž některé (třeba
apcd) používají dodnes stovky či tisíce lidí od Arktidy až po
Jihoafrickou republiku, Linux Journal mám předplacený snad od čísla 1,
ale nebyl bych tak kategorický abych ho doporučoval lidem jako jediný
systém na jejich jediném počítači.

Na servery rozhodně ano, o tom žádná. Ale na pracovní stanice je to dost
problematické.

Když se tak podívám kolem, zjišťuji, že půlka mnou používaného hardware
nemá pro Linux drivery jako standardní součást dodávky a fakt nemám čas
ani chuť shánět někde po Netu nějaké beta-verze čehosi. Z hlavy mně
napadá třeba nedávno koupený Pinnacle 50e, což je externí TV/AV vstup
připojovaný pomocí USB2.

Z mnou používaných programů na běžný HW/SW vývoj jich většina pod
Linuxem prostě neexistuje. Namátkou mně napadá MPLAB, AVR Studio,
Imagecraft ICC C compiler, HT-Soft PIC C compiler (ta jejich parodie
napsaná v Java není moc použitelná), SolidWorks, Visual Basic, v
podstatě libovolná hra (včetně mé oblíbené Ragnarok-Online), Outlook,
eWallet, ListPro, ovládací programy pro různé programátory (Elnec atd.),
Photoshop, OziExplorer, program pro komunikaci s mým foťákem Canon EOS a
další...

Zdraví PavelK