Solarni elektrarny - tepelne

Miroslav Soltisik miroslav.soltisik@t-mobile.sk
Pondělí Leden 23 15:09:38 CET 2006

No ked vidim ako hadzete % (25-55 %), je jasne ze v tejto oblasti zacinate.

Nic v zlom (nikto mudry z neba nespadol) ale doporucujem:
1. prestudovat: fyzika pre ZS (zakladne skoly),
2. postavit, (kupit, pozicat,...) maly spalovaci motorcek a odmerat (nie
simulovat!) ucinnost.
Zvlast klast doraz na porovnanie vysledkov z bodov 1. a 2.
Pomocka: porovnanie prace vystupnych plynov a kompresie.
3. idealne je opakovat to iste s malym stirlingom (turbinou, parnym
strojom,...)
znovu: porovnanie prace vystupnych plynov a kompresie
4. v medzicase zistit aka je tepelna ucinnost napr. Temelina (JE niekde v
cesku).
(Ano min 2/3 tepla odchadza vezami).

>Ta kusová cena mi není jasná,
150 000$ je to cena za jednu misu.

|---------+--------------------------->
|         |                           |
|---------+--------------------------->
  >----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------|
  |                                                                                                                                              |
  >----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------|

Celková účinnost mi vycházela 25-55 %, včetně ztrát za střední dobu
akumulace
tepla, takže jsem se zas tak moc neseknul:-)

Obecně vzato i 20 % je lépe, než max 10, co mi vychází u celého FV systému,
který navíc každou MWh automaticky zdraží o cca 2 kKč na odpis
akumulátorů...

Ta kusová cena mi není jasná, osobně preferuji Kč za MWh/rok, nebo za ha
plochy.

PH

From: "Miroslav Soltisik"