Solarni elektrarny - tepelne

Miroslav Soltisik miroslav.soltisik@t-mobile.sk
Pondělí Leden 23 13:18:59 CET 2006

1.  50% . Pan je srandista a navyse chybal v skole ked sa preberal Carotov
cyklus?

2. Rad by som ten vynalez (navyse levny) videl

3. Ale tie treba natacat (vyssi investice)

4. Az Philips v rokoxh 193x zdvihol ucinnost stirlinga na vysoku uroven. A
problemom su este vzdy upchavky (aj v 21. storoci)

Dobrý den,

Poznámka na úvod - moje představa o elektrárně začíná u 500 m2 aktivní
plohy a za normální považuji jednotlivé hektary.

Existují nějaké zásadní ekonomické nevýhody termosolárních elektráren
vůči FV?

Obecně mi totiž přijdou daleko výhodnější:

1. Vyšší účinnost - už desítky let je možno překračovat 50 %.
2. Levná akumulace - lze totiž akumulovat telpo a el. vyrábět až při
požadavku sítě
3. Nižší investice - aktivní plochu tvoří skoro obyčejná zrcadla.
4. Nízká technologická náročnost - stirlingův stroj se dá v extrémním
případě vyrobit s technologiemi 19. století.

Děkuji, PH