Re: Geiger Mullerova trubice ?

Tomáš Tomáš tom.tore@seznam.cz
Pondělí Leden 23 10:33:36 CET 2006

Cern ocividne ziskava vetsi granty nez my, obavam se , ze nakup techto dozimetru je mimo financni moznosti naseho projektu.
Dalsi problem, jde o dozimetry, tj. merice celkove kumulovane expozice nikoliv merice aktualni aktivity, radi bychom neco co dokaze merit v case tak, aby bylo videt jak se dum "choval" v case a slo hledat nejake   vazby a zakonitosti podle udaju z jinych typu cidel at uz cidel CO2 ci jen teplotnich a jinych.

Pokud zustanu u mericu, pro projekt, kteremu procovne rikame dum, tak predstava je asi takovato (nejslozitejsi varianta nucene vetrani, rekuperace, zemni registr).
20m dluhy zemni regist na vstupu (venkovni prostredi se meri teplota, vlhkost, znecisteni a "prizozena radioktivita vnejsiho prostred",
stejne mereni se provadi na vystupu z zemniho registu, kde se take meri mnozstvi vzduchu nasavaneho pres tento registr. Dalsi mereni se provadi v jednodtce nuceneho vetrani a uvnitr domu, kde se navic meri CO2  a dalsi znecistujici plyny jako je CO a H.

Ucelem projektu neni primalne radioaktivita, ale vliv rekuperace, nuceneho vetrani , zemniho registru, v dalsi casti tepleneho cerpadla na energitickou bilanci , stav,kvalitu a entropii zivotniho prostredi.
Proto nehledame hotove reseni, ale cidlo, ktere pripojime k nasemu mericimu systemu a umozni mam centralni, dlouhodoby sber dat.

>Pre dlhodobe meranie by som sa mozno pozrel po profesionalnych vyrobkoch, bude to zrejme spolahlivejsie. U nas v praci je problematika monitorovania radiacie a ochrany personalu pomerne dobre podchytena :-) skuste sa pozret na linky dole:

http://ph-dep.web.cern.ch/ph-dep/ACCU/Minutes/Previousminutes/Presentation.66/ACCU-Dosimetry.pdf
http://synodys.com/portal/images/stories/Products/Dosimetry_Portable_Survey_Meter/Passive_Dosimeters/DIS-1/ftca_128156e_dis-1.pdf

Cena tej hracky je uvedena v tom dokumente, v porovnani s doma zlepenou GM trubicou je vyssia, ale zase nie je az taka vysoka vzhladom na to ze ide o spolahlivy certifikovany pristroj na dlhodobe meranie expozicie.

balu