nemate nekdo LIS3LV02DQ

Pavel Kořenský pavel.korensky@dator3.cz
Neděle Leden 22 19:16:46 CET 2006

No, to by tak vadit nemuselo.

Vzhledem k tomu, že zpětná vazba bude nejspíš mnohem rychlejší než
reakce stroje, stačí když mikrokontrolér bude kontinuálně měřit náklon
(mluvím teď o ose X a Y, tedy rovnoběžně se zemí) a pomocí PID algoritmu
okamžitě korigovat odchylky od vodorovné polohy. Tím by mělo dojít k
minimálnímu zrychlení v nějakém směru.

Ten akcelerometr použitý pro osu Z by hlídal prudké propady nebo
stoupání. Jemné propady nebo stoupání by se daly normálně vytrimovat na
rádiu a pochopitelně řízením korigovat.

Jediné, co mně nenapadá jak řídit bez skutečného gyra je rotace visícího
objektu kolem osy Z. Na to by asi bylo fakt nejlepší použít vrtulníkové
gyro, které hlídá přesně tohle, pokud se nepletu.

Zdraví PavelK