RFID na dvere

Aigor Aigor@seznam.cz
Sobota Leden 21 13:28:44 CET 2006

> Aj mne sa zda, ze toto je najproblematickejsia cast celej tej veci
> ;-) Kazdopadne som mal pocit, ze nejake tie krokove motory by na
> zavoru mali stacit.

Dnes bych na to sel asi tak trochu jinak, take je nesrovnatelne lepsi
vyber ruznych motorku a mech. udelatek, jen uz mi chybi to prvotni
nadseni vsechno vymyslet a delat sam :-(

> Neviem, proste co tak mat na zavore miesto jedneho motorceka dva,
> kazdy riadeny inym kuskom elektroniky so schopnostou overenia, ci
> ten druhy mechanizmus, resp. elektronika funguje. Alebo proste pri
> otvarani dveri tieto motorceky + elektroniku striedat - raz mi
> otvori jeden, na druhy pokus ten druhy, atd. Cize v pripade poruchy
> by staci aby som skusil otvorit dvere 2x.

To je samozrejme jedna z moznosti, myslel jsem hlavne obecny problem,
protoze pro samodomo vyrobe muze selhat cokoliv, od zlomeni privodniho
kabelu napajeni motorku az po zaseknuti nejakeho mechanickeho
elementu, ktery znemozni automaticke otevreni dveri.
Tedy mysleno tak, ze pokud takova situace nastane, mela by existovat
moznost napr. odsroubovat/vysunout nejakou zaslepku a pouzit klasicky
klic(e), ktery by suploval vypadek elektrickeho zamku.
(samozrejme u rodinneho domku je rychlejsi pouzit okno, klice pro
nouzove otevirani bych taky nenosil u sebe - pak by to ztracelo puvab,
atd., jen nastinuji mozne problemy)

> Tak toto je dost vysoka cifra. Neslo by radsej pouzit nieco ine,
> lacnejsie?

Bud domaci vyroba (viz vyse), nebo zmineny odkaz na elektricke zamky.
Mrknul jsem na ne a vypada to celkem zajimave za ceny kolem 5k, coz
je sice porad dost, ale vzhledem k narocnosti na presnost a
spolehlivost myslim slusne.

> Tak tento aspekt ma nenapadol a toto vyzera ako dost vazny problem.
> Nemam tusenia ako by toto prijali v poistovni a vidim tu skor
> problemy...

Presne tak, bez nejakeho atestu (ktery bude samozrejme drazsi nez
cele vybaveni bytu) bude plneni v pripade pojistne udalosti neplatne,
protoze nezapada do jejch skatulek :-(

> No, ved predsa by sa nestratili vsetky klucenky naraz, nie? Ved
> budu aspon tri kusy - moj, manzelkyn, a niekde pre pripad odlozeny
> (u rodicov).

Je 22h vecer, manzelka je u rodicu, tchyni budit nechcete a vracite se
v dobre nalade z podnikoveho vecirku :-) Mate popito, zavezl vas domu
kolega, ridit sam nemuzete a klicky od auta mate stejne zamcene
doma...
Myslel jsem v takove situaci na nouzove reseni (treba jakkoliv
krkolomne), ktere umozni dostat se jednorazove dovnitr - a pak treba
"neco" udelat, nez spusti alarm.

Samozrejme musite taky myslet na nejaky "management" klicenek, tj.
deaktivovat klicenky, ktere manzelka a deti poztracely a naopak do
systemu pridavat nove.

Mozna mi reknete, ze to uz trochu prehanim, ale snazim se myslet
proste na vsechny eventulity.

Aigor