Re: [MECH] Sada nožů na drážkování ?

Ales Prochaska prochaska@alsoft.cz
Sobota Leden 21 08:27:52 CET 2006

Několik hodin? Tos určitě musel mít špatný kotouč, u profilu 6x6 je to
otázka několika minut. Vem si na to měkčí kotouč z růžového korundu,
uvidíš jak to půjde rychle. Co se týká přesnosti vybroušení tak se
dají zkoušet různé finty, třeba upnout do soustruhu železný kotouč,
přesně a do hladka srovnat čelo, přilepit na něj kotouček z brusného
papíru (hrubost 120, prodává se i se samolepící vrstvou v potřebách
pro truhláře), obalit soustruh igelitem a brousit tím nůž přímo v
držáku, vlastně si tak uděláš ze soustruhu ostřičku. Taky si můžeš
nechat udělat úhlovou podložku 1.5 stupně na boky toho nože. Radiusy
po stranách stačí na ručním brousku nebo (před finálním vybroušením
břitu) na filcáku hrubou lešticí pastou.

Aleš Procháska