Laser pro komunikaci vzduchem

Pavel Novotny novotny.pp@atlas.cz
Pátek Leden 20 14:12:00 CET 2006

Pokud se pouziva viditelny laser tak se zameruje na obicejnou odrazku je to
videt i při vzdalenosti okolo 1km. U reseni v neviditelnem casti spektra se
ostri bud pomocnym laserem ve viditelne casti nebo klasickytm puskovym
dalekohledem.
>Dobrý den všem,

>1. Jaký měrný výkon na plochu svazku je českými normami pro daný účel
>dovolen (nebo je to limitováno jinak- jak)?
> Viz tridy laserove (ne) bezpecnosti

>2. Jakého doporučíte dodavatele a jaké lze očekávat ceny
>při požadavku na výkon v řádu desítek až stovek mW, modulaci
>v řádu stovek MHz a životnost nad 40 tisíc hodin?

Znacne prijde na to co od toho chcete a jak daleko to ma komunikovat, 100mW
stoji cca 150$, ale 40.000 nevydrzi ani nahodou.

>3. Jaká je závislost životnosti na výstupním výkonu (nikde
>v DS, které jsem viděl to nepíšou, ale experimentálně mám zjištěno,
>že překročení vede ke zkrácení, otázka zní, zda to funguje i obráceně)?
Funguje, ale nikoliv lineárně.

Doporucuji to s temi vykony neprehanet, ono když je mlha tak to
neprostřelíte ani MW a 1km jde provozovat na normální auto diode.