RE: Laserový měřič vzdálenosti - jak pracuje?

Lubor Otta butan@geoinvest.cz
Čtvrtek Leden 19 08:41:51 CET 2006

Ahoj GT5

Jestli jsem ten fazovy posuv pochopil spravne...
1) je vyslana vlna zareni (namodulovano frekvenci f= ?? MHz )
napriklad pouziji cerveny laser (odstranim ridici elektroniku a udelam
svoji s modulaci f=...)
Ano staci to modulovat obdelnikem.
2) nekde se svetlo odrazi a vrati zpatky
3) signal je prijmut pres fotodiodu (lavinova) a nasledne pres DAC je
preveden a je udelano porovnani faze mezi prijatym a vysilanym...
Před tou fotodiodou musi být dobra optika, vlastně objektiv od dalekohledu který stopu laseru v nekonečnu soustředí do ohniska kde je fotodioda.
Dichroickým filtrem vytáhnete jen spektrální pásmo kde svítí vaše leddioda.
Profi zařízení mívají i motorovou clonu, aby ta lavinovka nebyla přesvícená.
Řešení DAC a DSP jako úzkopásmový filtr na nosnou je možné. Problémy s vysokou frekvencí odstraníte směšováním, a zpracováváním na mf. Tím bude společný filtr pro všechny pracovní frekvence.
Kdybych to dělal já, tak použiju klasický mf filtr 10.7 a za něj fázový závěs, jak už jsem psal.
4) jak z toho vypoctu tu vzdalenost?

Máte 3 měření fáze,
a musíte určit , počet celých vln na nejvyšší frekvenci, plus fáze na ní je celá přesná vzdálenost. Pokud určíte fázi hůře než na 10 bitů stačí počet použitých frekvencí zvýšit a jsete doma. Jen doba měření se zvedne...
Lubor