fotovoltaicke clanky na strese a rozvodny system

Pavel hw@itherm.cz
Středa Leden 18 22:49:38 CET 2006

je to vsechno krasne, ale zajimalo by me kdo zaplatit ten rozdil mezi
dotovanou cenou pro fotovoltaiku a normalni tarify.
Pripada mi totiz silene kdyz clovek co si poridi fotovoltaiku na strechu
dostane dotaci (netusim jak velkou), tutu energii po 15kc za kW prodava cezu
a pak si v ramci jineho tarifu kupuje tu stejnou elektrinu zpet za cca 1.5kc
nejvetsi paradox je pak kdyz ma doma ten clovek elektrickou podlahovku a ma
primotopny tarif, jaka je ucinnost takovych uzasnych ekologickych reseni?
mam pocit ze vsechny dotace slouzi jen ke zdimani penez ze statu a nenuti
vubec lidi ekonomicky uvazovat.
kdo doplaci tech 13.5? kdyz budete pocitat s realnou cenou te energie tak je
ta navratnost uplne jinde, urcite ne 7-8 let.
nebylo by lepsi kdyby se to slunce vyuzilo primo, at uz dispozici domu,
koncepci stavby
ale to asi patri do trosku jine diskuze a na jiny servr ... timto nechci na
nikoho utocit, jen jsem videl jak to pak funguje v realu a je mi z toho zle.

Pavel