RE: [OT]: CNC frezka - zapojeni motoru

Tomáš Tomáš tom.tore@seznam.cz
Úterý Leden 17 10:11:52 CET 2006

Mohl by mi nekdo objasnit princip mikrokrokovani krokovych motoru?
Celkem mi je jasny plny krok a polovicni krok, viz treba obrazky na http://robotika.cz/articles/steppers/cs
Nicmene rada vyrobcu ridicich jednotek uvadi moznosti mikrokrokovani az 256 mikrokroku na krok pricemz mi nejak unika  jak se dsahuje 4,8,16,34, .. mikro kroku /krok.
Dale nevim jak je to s opakovatelnosti a presnosti takoveho mikrokroku nerku-li s vlivem na kroutici moment.
Lze se k tomu nekde neco docist ?

Dekuji

>Oni ty grafy na strankach Microcon jsou dost zajimave, jednak neudavaji
moment pri jmenovytych proudech, ale pri proudech, ktere si nekdo z
microconu vycucal z prstu, pricemz je jmenovity proud v seriovem zapojeni
zpravidla prekrocen a v paralelnim se jmenoviteho proudu ani nedosahuje.

O motory Pacific Scientific nejde skoro jiste, zkousel jsem jiz několikrát
zjisti kdo ty motory vlastne vyrábí, ale Microcon tuto informaci strezi vice
nez panenstvi svých sekretářek. Z motoru sundávají puvodni stitky a lepi na
ne nic nerikajici SXxx-xxxx, na primy dotaz reaguji tim, ze motory jsou
jejich a oni je prodavaji :-). Nic proti, ale mohli by je tedy dodavat s
nejakou solidnejsi dokumentaci.
Asi jde o nejakou cinskou vyrobu.

>Dekuji za objasneni, ted si vzpominam ze tohle jsem uz jednou vycetl z
grafu
na http://www.microcon.cz ale uz jsem to stihnul zapomenout :-)

Kdo je vyrobce bohuzel nevim, ty motory jeste nemam, ale Microcon ma na sve
strance uvedene 3 vyrobce a motory vyrabi jen jeden (Pacific Scientific), a
tohle vypada stejne jako to co ma Microcon nebo JMF (www.jmf.cz):

http://www.pacsci.com/products/step_motors/powerpacproducts.html

S pozdravem,
Ales Chlubny