Jaky odpor k triaku

Jirka zaloha@volny.cz
Pondělí Leden 16 15:27:15 CET 2006

Serych@panska.cz napsal(a):
> Dobry den,
> muze mi prosim nekdo poradit, jak spocitat a jak vykonove dimenzovat odpor R
> v prilozenem schematu. Na uvedene typy soucastek nehledte, vzal jsem prvni,
> ktere jsem narazil v Eagle knihovnach.
> Fakticky optortiak tam bude MOC3061 (spinani v nule), a velky triak nejaky
> tak kolem 3A.
>
> S triaky jsem nikdy nic moc nedelal a nevim, jak se chova G. Co do nej tece
> za proud? Kdyz u nej v katalogu uvadeji proud do G 5 - 50mA, to tam tece
> porad, kdyz je to otevrene nebo jen pri otevirani? U nejakych podobnych
> [...]

G triaku je nizkoimpedancni (desitky az stovky R). Ten odpor je pocitan
prave s ohledem na spinani optotriaku v nule a omezuje proud v podstate
jen do okamziku, nez se napeti na anode triaku dostane na soucet ubytku
na optotriaku a "oteviraciho napeti" velkeho triaku, coz jsou radove
jednotky V. Jelikoz je to v nejstrmejsi casti sinusovky, je to velmi
rychle. Rozhodne tedy odpor neni myslen na sepnuti 325V do G triaku...

Dal bych tam takovou hodnotu, jaka se nachazi v datasheetech
jednotlivych optotriaku. Myslim, ze se 100R chybu neudelate.

--
Jirka