Jak merit teplotu ve 20 terariich

Pavel Kořenský pavel.korensky@dator3.cz
Pondělí Leden 16 14:59:20 CET 2006

No, já je kupoval tuším u HT Eurep. S tou firmou mám dobré zkušenosti a
prodávají celkem bez problému i malá množství.

Cena byla něco kolem 80 Kč/kus, pokud se nepletu.

Vhodný by byl např typ DS1631 v pouzdře DIP8 nebo SO8. Programuje se to
pomocí I2C sběrnice, nastaví se horní a dolní teplota spínání (kvůli
hysterezi) a už to termostatuje. Při programování se dá na I2C sběrnici
pověsit až 16 těchto obvodů a naprogramovat je najednou.

Asi by nebyl potřeba ani MCU pro programování, protože mám dojem, že
existuje driver, který umí dělat I2C komunikaci přes parallelní port PC.
Takže bych to viděl třeba na udělátko, na kterém bude pět DIP soklů (pro
současné programování pěti obvodů) a konektor pro připojení k
parallelnímu portu. Aplikace by se dala napsat např. ve Visual Basicu,
Delphi nebo čemkoli jiném. DIP sokly mohou mít natvrdo naletované
adresové piny tak, aby adresa byla 0-4. Aplikace může vypadat tak, že se
vyplní tabulka hodnot pro pět chipů a jedním clickem se to nahraje do
těch obvodů. Stačí si na ně dát jenom nálepku s údajem o aktuálně
nastavené teplotě.

Zdraví PavelK