[OT] Navratnost tepelneho cerpadla bylo [OT] RE: Plasma nebo LCD ?

Tomáš Tomáš tom.tore@seznam.cz
Pondělí Leden 16 13:23:18 CET 2006

Kdyz uz je rec o navratnosti TC, zrovna se snazim navratnost takove investice spocitat,
Chystam se stavet RD a premyslim jak resit topeni.
Parametry domu budou asi nasledujici :
-	plocha domu cca 250 az 300 m2
-	tepelny odpor sten > 5 m2K/W
-	Eurookna k=0.7
-	nucene vetrani s rekuperaci tepla (spise z duvodu omezeni prasnosti)
-	z psychologickych, socialnich, pro jistotu , jako vykonne skartovaci zarizeni :- ) uvazuji o krbove vlozce v obyvaku.
-

Otazkou je jaky zdroj tepla zvolit a pak take jake topne medium zvolit.

Teplene cerpadlo, nejsem si jist, zda me pro takto dobre izolovany objekt investovat nemaly peniz do TC, zvlaste kdyz se nacina hovorit o zruseni vyhodne sazby pro TC.
Pokud uz TC tak je otazka jake rekuperace svadi k pouziti vzduch vzduch, ale z hlediska ucinnosti jde o nejhorsi reseni.

Stejny problem mam s topnym mediem, nejvice by se mi libilo stenove topeni, ale nucene vetrani  svadi k teplovzdusnemu vytapeni, kde mam, ale strach z neprirozene tepelne pohody, studenych povrsich a pruvanu pri vetsi zime.

Neresili jste nekdo podobny problem a jak jste se rozhodli ?

Dekuji