Plasma nebo LCD ?

POST - Nuslj1 nuslj1@post.cz
Neděle Leden 15 23:18:34 CET 2006

Že plazmy jsou dražší než LCD je scestné... 42" plazmy jsem viděl ve Vídni
už od 1100 EUR (u nás cca od 46t a XGA ne o mnoho dražší). Navíc v prodejně
Sony mi už nejeden prodavač tvrdil že LCD jsou kvalitnější, bohužel
technologie neumožňuje takové rozměry jako u plazmy. Od té doby co začali
vyrábět v Sony 42" LCD přestali 42" plazmy nabízet a nabízejí je pouze v
rozměrech ve kterých LCD vyrábět neumí.

Jaroslav Nušl

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Pavel Kořenský
Sent: Sunday, January 15, 2006 9:20 PM
To: 'HW-news'
Subject: RE: Plasma nebo LCD ?

Plazmový TV má plazmovou obrazovku a LCD TV má LCD obrazovku. To je,
stručně řečeno, ten základní rozdíl :-))))

Ale vážně, plasmová obrazovka má každý bod vytvořený malou komůrkou
(resp. jsou tam tuším 3 malé komůrky pro každý bod) ve kterých svítí
červená, zelená a modrá na pricipu fluorescence.

LCD obrazovka používá pro každý bod 3 aktivní LCD body.

Plasma má větší kontrast (černá je víceméně černá) a lepší rozsah
pozorovacích úhlů. Je ovšem dražší (zejména plasmové televize s XGA
rozlišením), těžší a mnohem víc topí (takže tyhle TV většinou mají
větrák).

LCD je lehčí, méně topí, je lacinější, ale má o něco horší kontrast a
trochu užší pozorovací úhel.

Zdraví PavelK