Plasma nebo LCD ?

Serych@panska.cz Serych@panska.cz
Neděle Leden 15 23:12:12 CET 2006

> No, já to nikdy do podrobna nezkoumal, ale mám dojem, že ty
> komůrky jsou
> naplněné plynem a obsahují dvě elektrody (nejspíš napařené).
> Elektrický
> výboj excituje směs plynů, čímž dojde ke vzniku UV záření, které
> rozsvítí luminofor nanesený na stěně té komůrky. V principu je to
> podobné jako klasické neonové výbojky, které tvoří světelné reklamy.
>
> Zdraví PavelK

To nesedi s moji predstavou plasmove TV a tak trochu si to protireci (ostatne
uz pojem fluorescence v predchozim mailu me trknul). Ja mel predstavu, ze
komurky jsou vlastne "mikrodoutnavky" naplnene ruznymi plyny prudukujicimi R
nebo G nebo B svetlo. Vy pisete, ze je to fluorescence, vyse jste ji popsal
(UV a luminofor), ale v zapeti to prirovnavate k neonove trubici, ktera AFAIK
zadny luminofor nema a barevne v ni sviti jen dobre namichana smes plynu.

Tak jak to tedy u plasmy skutecne je, je to S nebo BEZ luminoforu? Vi to
nekdo z pritomnych jiste? Nebo snad existuji oba typy plasmovych obrazovek?

Diky za objasneni

Jakub Serych