Plasma nebo LCD ?

Pavel Kořenský pavel.korensky@dator3.cz
Neděle Leden 15 22:34:29 CET 2006

No, já to nikdy do podrobna nezkoumal, ale mám dojem, že ty komůrky jsou
naplněné plynem a obsahují dvě elektrody (nejspíš napařené). Elektrický
výboj excituje směs plynů, čímž dojde ke vzniku UV záření, které
rozsvítí luminofor nanesený na stěně té komůrky. V principu je to
podobné jako klasické neonové výbojky, které tvoří světelné reklamy.

Zdraví PavelK