Konvencny zdroj pre PC

Ondrej Ulehla dj-bobr-hwkonf@seznam.cz
Neděle Leden 15 03:02:45 CET 2006

> 2) ruseni vlastniho zdroje je prd proti ruseni napriklad od harddisku.
> Ve chvili kdy harddisk pracuje, tak si ho muzete pekne poslechnout -
> zkuste napriklad zesilovac s jednim tranzistorem nebo i jakykoliv
> integrac napajet z 12V vetve, vemte si sluchatka a zacnete neco
> kopirovat. Podobny je to i s rusenim od CPU, jehoz odber je zrejme taky
> pulsni.

Kouknul jsem se na 12V vetev pocitace na osciloskopu a harddisk pri
seekovani delal spicky az 1V. Kdyz jsem si uvedomil, ze jejich frekvence
byla nekolik desitek za sekundu, hned mi bylo jasne, proc mi praska
zesilovac napajeny z 12V vetve toho pocitace :)

> 4) pokud jde o zvukovy karty, IMHO staci pouzivat nejakou lepsi
> (Creative je dobry priklad) nez integrovanou. Jinak na zvukovkach nekdy
> byva stabilizator rady 78xx nebo 79xx - ten to ruseni do jiste miry
> odstrani. Muzete zkusit svoji zvukovku v tomhle smeru upravit (pokud je
> to do PCI, na mainboardu bych se do toho nepoustel).

Ani Creative neni zrovna spasa. Rozdil mezi klasickou SB Live! a SB
Live! zmodifikovanou prerusenim napajecich cest, vlozenim malickych
tlumivek a kondenzatoru je dost znat, SNR na line-in vstupu se
slysitelne zlepsil (nemeril jsem to, ale slyset to bylo)
Nicmene zvukovce na chipu CMI8738 nepomohla ani tahle operace - proste
line-in te karty piiiiska straslivym zpusobem i pres 1000 filtracnich
mikrofaradu + 22nF keramika :(

Trosku OT, nezkouseli jste nekdo nejakou zvukovku oplechovat, aby do ni
nelezlo tolik ruseni? Na te CMI8738 to asi brzo vyzkousim, protoze to
piskani me irituje (nemuzu dosahnout lepsiho SNR nez asi 40dB)