Konvencny zdroj pre PC

Pavel Novotny novotny.pp@atlas.cz
Sobota Leden 14 16:28:04 CET 2006

Zrovna ma na stole 400W ATX zdroj a ten dava
+3.3V 22A
+5V	25A
+12V	27A
-5V	0,5A
-12V	0,5A
+5V	2A Stb

Teoreticky se takovy zdroj da udelat s toroidem, ale tepelne ztraty na
takovem bazmeku budou vetsi nez v tom pulsnim zdroji a tak budete mustet
stejne resit nejake to chlazeni a tak mi prijde vyhodnejsi bud koupit nejaky
kvalitni zdroj (delaji se i pasivni bez vetraku) nebo vzit nejaky lepsi
mainstream zdroj a upravit ho k obrazu svemu.

Osobne bych se soustredil na:

1 Zdroj +5V Stb, je vyhodne pokud je tento zdroj resen jako linearni s s
trafem.
2. Pokud nejste spokojen z kvalitou filtrace muzete na sekundar pridat dalsi
kvalitni C , pripadne dalsi indukcnost.
3. Chlazeni, chtelo by to mit moznost poridit tepelny snimek zdroje za
provozu, aby se zjistilo zda nejake soucastky nejsou tepelne pretezovany a
pripadne je "poladit".  Obecne upravit chladice tak, aby jste bud vystacil s
pomalobeznym ventilatorem nebo zcela bez ventilatoru, vyvest teplo mimo
skrin , dalsim resenim je predelat to na vodni chlazeni.

Osobne doporucuji pockat na nove PC, které by měli zrat méně nez ta dnesni
topeni, viz snaha Intelu o vazbu vykonu na Wat.