[OT] HF zapalovani el. oblouku

Ivan ivan.smrekovsky@stonline.sk
Pátek Leden 13 21:43:26 CET 2006

Tiez som sa nad tym zamyslal....chcel som postavit plazmovu rezacku, s
ktorou som mal moznost pracovat. Ma udajne vysokofrekvencne ???
zapalovanie....ale to len podla slov predajcu. Podla mojho nazoru je to vn
tak isto ako na zvarackach TIG /argon/. Neviem si dost dobre predstavit, ako
sa da oddelit silova cast /usmernena/ od zapalovacej elektrody tak, aby
ihned po preskoceni iskry na elektrode doslo k jej okamzitemu pripojeniu na
jednosmerny zdroj/125V / 45A/. Podla iskry, ktoru to hodi /cca 30mm/
predpokladam, ze napetie ktore tam je, nevydrzia ziadne silove polovodice v
zavernom smere.  Vie niekto vysvetlit princip?
Ivan

Zdravim,
chtel bych se zeptat pritomnych, zdali nekdo nevi jak funguje tzv. "HF
zapalovani el. oblouku"? V provozu jsem to sice nikdy nevidel, ale podle
toho ze nekde na netu jsem o tom cetl poznamku "hodi to jiskru", rekl bych,
ze to bude nejaky generator vn? Jen nevim, jestli je potreba oddelit toto vn
od siloveho vystupu svarecky a jestli je to nutne (predpokladam, ze ano)?

S pozdravem,
Ales Chlubny