Gyro ADXRS.. pri zrychleni
Michal Krestan
krestan@hw.cz
Pátek Leden 13 18:49:10 CET 2006
V letadlach (dopravnich) je to resene tak, ze je tam system bud
stabilizovane zaklady z setrvacniku, ktera udrzuje trvale stejnou polohu a
na ni jsou 3 akcelerometry (starsi reseni). Dnes v modernich letadlech je to
tak, ze poloha IRS a vstupy pro umely horizont se pocitaji z laserovych
gyroskopu a akcelerometru, ktere jsou na pevne zakladne a neni treba zadne
stabilizace, to je vsak znacne narocne na vypocet. Docela by me zajimalo,
jak je tento system, ktery je velice spolehlivy a presny porovnatelny s
polovodic. akcelerometrama a gyroskopama od treba Analog Devices. Pravda je,
ze v dobe, kdy se konstruovalo INS a IRS, tak nic takoveho neexistovalo. Nam
porad tvrdi, ze napr. force rebalanced accelerometer je mnohem presnejsi,
nez jakekoliv polovodicove reseni.
Michal
----- Original Message -----
From: "GT5" <gt5@seznam.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Friday, January 13, 2006 11:59 AM
Subject: Gyro ADXRS.. pri zrychleni
Zdravim,
dejme tomu ze mam gyro ADXRS (analog devices). Gyro obvodove meri
zrychleni v rovine X-Y , vuci ose Z je neaktivni. (
http://www.hw.cz/externi/1474/ , viz obr. 9)
Kdyz bych cidlo napriklad umistil do spicky stihacky nebo rychleho
modelu a vzletl s nim kolmo vzhuru v ose Z , s velkym zrychlenim. Bude i
tak ADXRS schopno snimat uhel natoceni? (draha modelu vypada jako
spirala, leti primo vzhuru ale rotuje kolem vlastni osy)
LP
_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
Hw-list@list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
Další informace o konferenci Hw-list