Pro milovniky hodin s digitrony...

Radek Benedikt benedikt@login.cz
Pátek Leden 13 16:00:43 CET 2006

> Ale ved to aj tak nie je autenticka konstrukcia. V dobe
> elektroniek by sa toto hadam stavalo z dekatronov...

Presne, pro ty co netusi co to je dekatron, tak to je historicka obdoba CCD.
Je to elektronka kde je dokolecka 10 "doutnavek" a mezi nimi je vzdy pomocny
vyvod z rozvodu "hodinnoveho" signalu prenasejici vyboj z jedne "doutnavky"
na druhou. Staveli se z toho i citace chudeho "amatera". Dve az tri dekady z
dekatronu a za tim mechanicke pocitadlo pulsu. Udaj na dekatronech se da
primo cist, takze se s nimi dalo :-( doslova vyblbnout.

bye,
     ing. Radek Benedikt (benedikt@lphard.cz)