OT: Co je podminkou pro legalni instalaci OEM Win XP?

Jirka zaloha@volny.cz
Pátek Leden 13 13:26:30 CET 2006

RV napsal(a):

> vicemene bezpredmetne - svagrova ma fotolab a na tom PCcku pobezi
> filmovej scaner (snimaji se s tim policka filmu pro indexprint) s
> vlastnim ISA radicem a SW jen pro wokna.

Stalo by za uvahu vyzkouset Wine (http://www.winehq.org
http://www.linuxsoft.cz/article.php?id_article=24) nebo jiny podobny
emulator. Ano, radil jsem Linux, duvody jsem uvedl a stoji za tim i moje
osobni zkusenost.

> Na ty OEMka se ptam prave kvuli tomu, ze se neda (nevyplati) PCcko nejak
> zvlast upgradovat protoze je prave podminkou ISA slot coz se uz leta
> nedela. I tak budu asi muset v ramci licence nainstalovat nejaky jiny
> nizsi OS od MS.

Problem je v tom, ze zdaleka ne vsechny typy licenci a vsechny sw
downgrade umoznuji. Ti smejdi to samozrejme zamlzuji (jako vsechno) a
pokud poslete dotaz na podporu, vrati se Vam odpoved se zcela
neuveritelnym dodatkem, ve kterem Vam v podstate rikaji, ze ta odpoved
nema zadnou pravni vahu (nemuzu to najit, pastnul bych to sem - bylo to
fakt jak z jinyho sveta). Navic co cicmunda na podpore, to jina odpoved
(ale to je stejne vzhledem k predchozi vete jedno). Dobre si to
osetrete, jinak narazite (resp. narazi svagrova).

Proste vymanit se z otroceni MS neni jednoduche, ale stoji to za to.

--
Jirka