MC34063 - chovanie Ipk sense

Miroslav Sinko sinkomiro@rocketmail.com
Pátek Leden 13 00:08:48 CET 2006

--- Jirka <zaloha@volny.cz> wrote:

Vdaka za odpoved, uplne vycerpavajuca. Len par poznamok.

> Podle me:
>
> 1) vzorec neni "exaktni", nikde se to tam nepise, stejne tak
> muze  kolisat ona konstanta "0,3" [V]

OK, exaktny byt nemusi, ale aby v rozsahu zatazi, ked sa uz obmedzenie
uplatnuje, bol rozdiel Iout 5-nasobny (?), to mi neslo do hlavy.

Hodnota "konstanty" je teplotne zavisla, je tam graf, ale za dobu
merania bola zmena teploty (vratane pripadneho ohriatia) zanedbatelna.

> 2) je vice vyrobcu 34063 a mohou se lisit

Ano, neslo mi o absolutnu presnost, ako o tu zavislost Iout na zatazi.

> 3) vzorec je podivny, protoze (proc?) v pripade step-down nezahrnuje
> menici se stridu

No tu niekde bude zrejme ta pricina.

> 4) Rsc neni urcen na stabilizaci vystupniho proudu, ale omezeni
> spickoveho - to jaxi neni totez (svazano pres stridu atd.)

Myslim, ze tymto je to jasne (spickovy prud / stredny vystupny vzhladom
na striedu), vdaka.

> 5) nikde neni rec o teplotni a kusove stabilite limitace (to se
> vlastne
> vracim k bodu 1)

To co som napisal k 2) plati aj tu, ale vzhladom na 4) je to uz
bezpredmetne.

> Zaverem: pokud potrebujete opravdu kvalitni stabilizaci proudu, je u
> spinanych zdroju skutecne treba merit az na vystupu (ss). To plati
> obecne, nejen u MC34063. Bud respektujete neuzemnenou zatez, nebo
> pouzijete snimani proudu v horni vetvi pomoci MAX471/472 nebo treba
> civky a linearni Hallovy sondy, pripadne vymyslite cosi jako
> Howlandovo
> zapojeni ("Howland current generator" nebo "....pump"). Za urcitych
> predpokladu lze vymyslet i zapojeni s optronem, ale nebude to
> jednoduche.

Dik za tipy. V pripade potreby uzemnenej zataze ma napadla este moznost
"nad" zataz dat snimaci odpor a rozdielovym zapojenim OZ snimat ubytok
na nom - vystup potom priviest do spatnovazobneho vstupu 34063.

miro