MC34063 - chovanie Ipk sense

Miroslav Sinko sinkomiro@rocketmail.com
Čtvrtek Leden 12 22:33:14 CET 2006

Dobry den,

chcem sa opytat na to, co som nikde v datasheetoch, ani appnotes obvodu
MC34063 nenasiel - chovanie prudoveho obmedzenia (vstup Ipk sense a
odpor Rsc). V datasheete su vzorce:

Ipk = 2 * Ioutmax
Rsc = 0.3/Ipk
t.j. Ioutmax = 0,3/(2*Rsc)

Teda by som predpokladal, ze maximalny vystupny prud bude dany jedine
odporom Rsc - nezavisle od zatazenia vystupu. Moje stare skusenosti s
linearnym stabilizatorom 723 su take, ze prudove obmedzenie naozaj
zavisi len od snimacieho odpora (teplotnu zavislost a pod. teraz
neuvazujme).

Hral som sa s MC34063 (plosak vybraty z autonabijacky mobilu).
Zapojenie je presne podla datasheetu pre zakladny step-down menic:
Uin=12V, Uout=7.2V, Ct=1n, L=? (odhadom >100uH), Elyt na vstupe 47u, na
vystupe 220u.

Odpor Rsc som nahradil hodnotou 3R3, teda podla vzorcov by mal byt
Ioutmax=45mA. Vystup som zatazoval roznymi odpormi a co ma prekvapilo..
vystupne napatie sa zacalo obmedzovat uz pri zatazovacom odpore
Rz=220ohm (kleslo zo 7.2 na 7.06V), t.j. pri prude Iout=32mA. Dalsie
merania tabulkovo:
Rz[ohm]   Iout[mA]
200       33
100       45
 25       84
 10      106
 <1      150  (priamo pripojeny A-meter)

Takze ako chapat vzorce na exaktny vypocet zavislosti Ioutmax na Rsc? Z
tohto merania vyplyva, ze prudove obmedzenie sa neda vyuzit na
konstrukciu spinaneho zdroja konstantneho prudu s 34063...
Iste, da sa zapojit snimaci odpor medzi zataz a zem a ubytok napatia z
neho privadzat rovno do spatnovazebneho vstupu 34063. Niekedy je ale
treba mat zataz uzemnenu...

34063 som mal teraz v rukach prvy krat, takze dakujem za rady
skusenejsich.

miro